En del folk...

Mycket roligt får man höra av folk som trillingförälder.Jag gillar oftast att prata med folk och har inget emot att svara på samma frågor sjuttioelva gånger. Fast ibland önskar man ju mest bara att dom kunde vara tysta. Jag är ute med vagnen och står och pratar i telefon när en kvinna kommer förbi...
 
Hon: ÅÅÅ är det trillingar?
Jag: Ja, det är dom (försöker visa att jag pratar i telefon)
Hon: ÅÅÅ vad söta dom är
Jag: Ja , tack
Hon: Men dom har ju olika hudfärg?!
Jag: Ehh Nä, olika hårfärg har dom iaf (ger upp med att försöka prata i telefon)
Hon: Men han  (pekandes på Yones) är ju mycket brunare än dom andra
Jag: Ehh nää eller jag vet inte, han kanske blir lite brunare i solen..(hur ska jag avsluta detta samtal!!?)
Hon: Är det enäggs?
Jag: Ehh nej, dom är ju inte så lika som sagt... (läs: sov du på biologilektionen eller, pucko!??)
Hon: Aha söta var dom iallafall
Jag: Ja tack (börjar gå varefter samtalet äntligen avslutas)
 
Hon var verkligen inte otrevlig men det blev bara lite too much!
 
Avslutar med bilder på min vackra trio (med eller utan skiftande hudfärg!)
 
Storasyster
 
Mellanbror
 
Lillebror
 
 
 
 
 
#1 - - Johanna:

Haha sorry men det är ju lätt att skratta när man läser det i efterhand. Finns ju verkligen människor av alla slag. Sötaste trion enligt mig, oavsett likheter eller inte. Hoppas få träffa dom snart, ser ut att ha hänt en del i sommar!

Till top