Hemma igen!

Det blev bara ett blogginlägg från Marockoresan. Det har varit skönt att ha lagt mobilen åt sidan ett tag. Nu är vi dock hemma igen så nu rullar allt på som vanligt igen. Marockovistelsen har varit varm. Runt 40 grader hela månaden. Vi har varit mycket hemma med familjen och barnen har verkligen fått umgås med kusinerna. Tyvärr hade  trillsen mycket jobbigt med magen. Besvärliga diarréer som inte riktigt ville ge med sig. Tyvärr drar man sig för att söka läkare där då du kan vara säker på att få med dig en hel påse medicin hem. Räkna med minst ett antibiotikum oavsett åkomma! Inget jag vill stoppa i barnen i onödan. Från sett detta, och en sväng med huvudlöss på Selma, så har vi haft det ganska bra 😀 Kan dock tillägga att luskamma den kalufsen var inte det lättaste!

Vi hade verkligen härliga dagar i Saidia vid havet. Det är först när vi har heldagar där på stranden som jag känner att vi verkligen har semester. Annars går mycket av tiden mest åt att passa småttingarna. Så mycket energi dom har och inget vett alls! Även om det var roligt att komma iväg så längtar jag mycket efter att få vara hemma en sommar. Kanske nästa år? Fast mest längtar jag efter lite egentid, att inte känna mig konstant stressad och uppbunden. Älskade ungar som ger mig så mycket glädje men också gör mig så trött ❤

Saidia

Utanför vårt strandhus

Vackra marinan

Matade av Wiam i farmor och farfars kök

Vi fyllde 13 år som gifta 💕

Väl hemma igen har vi varit på stan...

...varit på Tomtebos äventyrslekpark...

...där barnen även tog sig ett dopp 😊

Vi har även överlevt en dag på Nolia...

...där höjdpunkten var pyssel med Jenny från "pysselskogen"

Till top