Syskon

Både jag och Youssef har ju många syskon så för oss känns det inte främmande med stor familj. Ändå kan jag inte låta bli att tänka på hur det hade varit om allt var annorlunda. Hade barnens personligheter blivit andra om dom varit ensambarn eller kanske bara haft ett syskon. Är det skillnad på äldsta, mellan och yngsta barn? Forskning visar väl på det och jag tycker det är fascinerande! Jag skulle visserligen inte vilja ha det annorlunda men visst tänker jag ibland på ifall barnen påverkas negativt av att vara många syskon. Jag väljer ändå att tro att fördelarna är fler. Idag som vuxen hade jag själv gärna haft fler syskon!

Förkylningen här hemma har inte riktigt gett med sig. Vi har ändå vågat oss ut på ett lugnt biblioteksbesök igår. Det var massor av kul allahjärtansdagpyssel på nya bibblan. Selma och Leila underhöll sig länge där. Vi tog med lunch så barnen kunde äta i familjerummet. Jättefint tycker jag det är men det kunde fått vara lite större. När hela vår familj lunchade blev det ju fullt! Yones älskar att vara på biblioteket, stora ytor att röra sig på och lååånga gångar att promenera i. Helst ska man ju jaga honom men då blir det lite för högljutt för ett bibliotek 😉

Sovdags

Ny ring, love it!

Selma har tappat en tand i överkäken så söt!

Några har snott min mobil verkar det som 😉
#1 - - Johanna:

Vilken jättefin ring! Tror enbart att det är fördel för barn att ha syskon, men sen tror jag absolut att ordningen dom kommer i påverkar personlighet. Väldigt intressant det där!

#2 - - Sofia:

Vilken fin ring! Från Youssef?
Jag tror syskon är toppen!

Till top