Utveckling och ammningsstopp!

Det går i rusande fart nu för våra små. Yones kom på här just innan jul hur kul det är att stå utan stöd. Från början släppte han korta stunder så fort han ställt sig upp mot något. Nu har han utvecklat det hela och ställer sig upp utan att ta stöd mot annat än golvet. Han står nu långa stunder och försöker även ta enstaka steg.  Även Lina och Yacob ställer sig mycket, fast än så länge vill dom ta hjälp av någon möbel eller dyl för att komma upp. Yacob pratar mer och mer. Han härmar nu inte bara ord utan talar även om vad saker heter. Tex tutte säger han och plockar upp tutten. Lina är en liten primadonna. Ska helst ha allt som brorsorna har och blir flyförbannad om hon inte får sin vilja igenom. Hon blir så arg på bröderna ibland att hon attackerar dem med en "bitattack". Rätt gulligt tycker jag eftersom hon är den enda som fortfarande inte fått tänder 😁

Helt ofrivilligt verkar det nu också som om jag har slutat amma. Yacob la av först medan han var sjuk. Sedan några dagar efter dög inte bröstet åt Yones heller. Han tyckte det var lämpligt att använda bröstvårtan som bitring (Aj!). Nu sen några dagar tillbaka vägrar även Lina. Hon som i princip inte velat ha annat så sent som för en månad sen! Så det verkar som mina boops har gjort sitt. 5 barn har dom fött upp och jag tycker det varit både mysigt och praktiskt. Ändå måste jag säga att jag är rätt nöjd med att sluta nu. Att amma tre samtidigt har helt klart varit en utmaning.

Lina tar igen sig en stund och får lite massage 


Upp och stå ska man!


Bara för att jag är så söt!

Smörgås över hela köket efter mellis
#1 - - Hanna S:

De har blivit så stora trillsen! Jättekul att följa er här :)

Till top