Arbete och Leila 4 år

Bloggen får stå tillbaka när det nu ska hinna arbetas också! Den 1:a september började jag jobba igen efter ca 1 år och 10 månader. Det känns kul att vara tillbaka. Mycket är nytt men även mycket som känns igen. Vi har ju flyttat till helt nya lokaler på sjukhuset, så här från början blir det mycket förvirrat letande för min del. Vad som också är positivt med att ha börjat arbeta igen är att jag uppskattar mer att vara hemma. Jag känner att jag får en paus, ett andrum från barnen ett tag. Träffa andra vuxna och prata om helt vanliga saker. Jag får äta lunch och gå på toaletten ifred. Sen när arbetsdagen är slut längtar jag så mycket efter mina 5 små gryn att det känns kul att komma hem! För bara en månad sen var jag ju en trött och less mamma.

Igår fyllde Leila 4 år. Kloka, finurliga lillskruttan ❤. Hon är så rolig just nu. Berättar en del saker så man bara fundrar på var hon får allt ifrån. Hon leker gärna ute med kompisar och klarar sig bra själv en stund.  Hon kan många bokstäver och har börjat ljuda. Hon känns stor och trygg. Samtidigt blir hon ofta liten, vill sitta i mammas knä och tycker nog att småsyskonen tar för mycket plats. 4års dagen firades med med frukost, paket och sång på säng. Sedan var det full fart med förberedelser inför kompiskalaset på eftermiddagen. 5 barn kom och Leila var så nöjd med allt!

Nu ska jag förbereda allt inför en ny vecka som startar imorgon.  Youssef är på match och jag har just lagt, och fått samtliga 5 barn, att sova. Det är en pärs vill jag lova!

Både mamma och BMA nu igen ☺

Typ världens finaste 4-åring!

Paketöppning i sängen

Kalasfika! Hanna, Ahmed, Sofi, Leila, Aliyah, Miryam och Selma runt bordet. Oscar var också bjuden men hade annat inbokat.

Förra helgen var Jamila med familj här så då körde vi ett uppvärmningskalas 😀

Fina kusin-vitamin ❤

Annars så kör vi lite "prästens-lilla-kråka"...

...och chillar lite i soffan.
#1 - - Sofia:

Snygga morsan! Inte syns det då att du har 5 älsklingar att ta hand om!

Grattis fina Leila, kramar från oss!

Till top