Badhus

I helgen jobbade Youssef, kallt och lite snö gör att man inte är sugen på att vara ute. Därför fick jag en impuls i lördags och drog med mig alla ungar utom Selma på Ersboda badet. Zacke och Maya hängde också med. Var lite nervös över hur det skulle gå att vara själv med alla i vattnet men det gick bra! Vi höll oss bara i plaskdammen och där klarar sig trillsen galant själva bara man har uppsyn. Leila hade puffar men nådde även upp i den större bassängen så hon fick gå emellan. Är ju ett så litet badhus vilket var perfekt för mig som kunde se Leila hela tiden även om jag var i plasken. Efter badet var det svettigt värre för mamman som skulle duscha och klä 4 små men samtliga var så duktiga. Alla ungar var lyckliga och hade så roligt, detta gör vi absolut om! Selma hade också haft det toppen med sin kompis Mayah på Leos. 


På söndagen gjorde vi inte en lika lyckad utflykt. Vi åkte på Gammlia för att titta runt lite och pyssla på minimus.  Trillsen hade inte sovit något och Yones fick ett utbrott storlek större. Så typiskt på ett ställe där man gärna vill att det ska vara lite lugnt och tyst. Sen däckade alla barn i bilen på väg hem vilket resulterade i alldeles för pigga barn på kvällen. Å vad jag önskar att Youssef hade lite glesare mellan sina jobbhelger, de handlar så mycket mer om överlevnad än helgmys för mig tyvärr. Ny vecka och nya tag imorgon, luciafirande x3 står på schemat på tisdag!


Bad!
Här om dagen åt vi på nya max vid Avion. Barnen valde att sitta på läktaren. Som om vi inte får nog med uppmärksamhet...😂
Vi har hängt mycket med goaste-Maya på sistone här i ärvd klänning från kusinerna. Man kan inte tro att hon är 4e barnet som nöter på den, kallas kvalitet!
Till top