VINTER

Plötsligt och fort kom den, vintern. På bara några få dagar hade vi en meters snödjup. Jag som faktiskt brukar tycka att vintern är ett elände, kände inte så denna gång. Tror att det beror på att vi haft en sån fantastiskt fin och solig höst. Fast nu är det plusgrader igen och det har börjat töa. Får se hur mycket snö som blir kvar. Barnen var helt överlyckliga när snön kom och de tycker det är kul att vara ute och leka. Vi har hunnit vara i pulkbacken en dag, Yacob höll vi inte på att få därifrån, han skulle åka gång på gång och skrattade högt och ljudligt. Annars så är vi mest hemma och vabbar just nu. Trillingarna har fått höstblåsor. Lina har fått så vansinnigt många. Jag och Youssef har turats om att vara hemma med dem i veckan. Jag är annars inne i en period där jag tycker det är så kul att jobba. Äntligen är jag varm i kläderna igen efter flera års föräldraledigheter! Trillsen har blivit så duktiga på att prata och dom känns stora nu. Börjar vara fler och fler dagar som dom inte sover middag längre, blir nog till att sluta med det efter jul. Leila har blivit så duktig på att räkna, hon vill gärna att vi hittar på matteproblem som hon sen får lösa. I veckan satte simskolan igång igen för båda stortjejerna, de tyckte det var kul!
 
Vinter!
 
Badkonster
 
Linas händer med höstblåsor
Till top