Prag och Lucia

Mamma har fyllt 60 år. Jag och Miriam bestämde oss för att överraska henne med en weekend. Hon fick veta att hon skulle packa en väska och göra sig redo på torsdagsmorgonen för att åka. Under veckan hade vi skickat lite ledtrådar om destinationen. Sen bar det av mot Arlanda, där Miriam mötte upp oss. Med sig hade hon ett paket som mamma fick öppna. I det låg en Prag-reseguide och lite annat "bra att ha" på resan och med det blev resmålet avslöjat! Dock är hon riktigt klurig vår mor så ledtrådarna hade lett henne åt rätt håll. Vi hade iaf några jättrevliga dagar med mycket promenader, sevärdheter, prat och skratt. Sista kvällen överraskade Adam och Zakaria med att ha förbokat en middagskryssning på floden. Så mysigt!

Julen närmar sig med alla aktiviteter som det innebär. Vi fick avnjuta både luciafirande på skola och förskola här i vekan och på tisdag väntar Ersängs julkonsert. Lite snorigt och hostigt här hemma är det. Selma är mitt uppe i en antibiotikakur mot halsfluss men mår nu efter några dagar med medicin bra. Pappa åkte till Marocko igår. Min äldsta faster, Hadja Halimas man gick bort i veckan. En person som följt mig och mina syskon hela livet. Så tråkigt...😢

Lyckas inte få bilderna i rätt ordning men det får gå ändå 😁

Mina stora ❤❤

Ersängs luciatåg, världsklass! 👌

Älskar hotellfrulle!

Selfietime för 60 åringen ❤

Så mäktig katedral.

Dansande husen

Vackra prag!

Världens finaste pepparkakor, mina små ❤💚💛




Till top